lördag, januari 31, 2009

Ordopedi

Vi fortsätter mailladda inför vår reunion i Sthlm i slutet av februari.

Johan:
Herre gud alltså. Man tror inte att detta är sant.

Jag vred ju till mitt knä för typ tre månader sedan och har stått i kö för meniskoperation sedan dess. Nu har jag äntligen fått tid. Och javisst. Självklart är det inget annat datum än exakt den 20 februari. Så sjukt typiskt, jag är grymt laddad för ert besök!

Men de här operationerna är rätt enkla ändå nu för tiden, jag hoppas att jag kan vara med ändå på något sätt på lördagen. Men fan vet. Får helt enkelt se hur dagsformen är.

Skit också.

Annars?

/Djonni

Kim:
Ska vi prygla honom?

Carin:
Eller kanske ortopeden?

Vad jag förstått skjuts nästan varenda ortopedioperation på framtiden. Det kanske bara gäller Västra Götaland, men vi kan ju hålla tummarna för att även Stockholms läns landsting är usel på vård.

Vi får väl smita förbi Johan på söndagsfika om inte annat. Han ska inte tro att han slipper undan!

Lisa:
Själv fick jag en operationstid den 17 feb men sköt upp den till veckan efter då jag prioriterar vänner jag inte träffat på länge.

Men man är ju olika, gubevars ;)

Kim: Ja just det, och det är ju helt sant dessutom. Men känn ingen press Johan, iiiiingen alls J. Vi kan ju annars festa runt med dig i rullstol. Christoffer, du är ju väl insatt i hur handikappanpassat Sthlm är, visst kan vi köra barrunda med Johan i rullstol?

Christina: Själv åker jag hem från NEW YORK för att vara med på den här Stockholmsträffen, men visst, operera du knät. Tänk inte på oss.

Per: Jag har inte fått första mejlet i den här tråden. Vad har hänt? Är Johan sjuk på något sätt? Kommer han inte ska jag tända eld på mig själv i protest.

Johan: Fick tid för meniskoperation efter månader av väntan – givetvis den 20 feb. Ringde och ville ändra: “Ja visst kan du det. Men du hamnar sist i kön naturligtvis.”

Not an option som vi brukar säga här i Stockholm (engelska).

Men jag räknar med att kunna svira ändå. Knark, lustgas och väldigt många räkor ska få mig i form.

/Jonni

Johan: Hur funkar metadon?

Carin: Jag ska kolla med Jakob. Han kan säkert tipsa om fler sätt.

Jonni, vi får kalasa med dig i rullstol. Eller flytta en del av kalaset till dig.
Här i Västsverige är det ju kutym att operationer - speciellt ortopedidito - skjuts upp. Jag håller tummarna för att Stockholms läns landsting begagnar sig av samma praxis.

Kim: Pör, vad skulle hända om till exempel jag inte kommer? Spikmatta i en månad?

Per: Jag skulle lägga mig på Essingeleden i fredagsrusningen iförd en Mumintrolletdräkt.


Inga kommentarer: