söndag, januari 18, 2009

Girl on the loose

Vi har varit ute och flaxat i helgen. Igen. Det har varit väldans mycket packa ner och packa upp det senaste och inte mig emot. Det har funnits perioder i mitt liv då jag älskat att åka bort med betoning på bort. Nu gillar jag att åka bort lika mycket som jag gillar att komma hem.
Vi har en liten komma-hem-rutin som jag är förtjust i. Lilla H och jag går och vittjar brevlådan medan Sambon bär in väskorna och kollar att vi inte haft inbrott. Sedan slår Sambon över från el till pellets medan jag sätter på en kopp te och Lilla H kollar att alla leksaker är kvar.
Väskorna får stå kvar på köksgolvet hela kvällen och vi småplockar lite då och då. En tandborste och ett snuttedjur här, en påse smutsvätt och en mobilladdare där.
Måste säga att jag gillar att avsluta dagen med något halvtrashigt på tv. På söndagar kollar vi numer på det här.

Inga kommentarer: