torsdag, mars 12, 2009

Är det normalt?

Kommer till jobbet, sätter på datorn, hämtar en kopp the medan den surrar igång. Ringer Sambon. Under 3 min 21 sekunder avhandlar vi följande ämnen:

* När vaknade Lilla H? (tio i sju)
* Är vi friska? (standardfråga sedan en månad tillbaka)
* Vädret (idag minus sex!)
* Vad blir det till middag? (panerad fisk och sallad för oss, fisk, potatismos och sallad för Lilla H)

Sedan brukar jag nästan alla dagar slå en signal runt lunch.

* Vad gör du idag?

Oftast även en signal på vägen hem.

* Nu sitter jag på spårvagnen/bussen, ses vanlig tid.

Under flera år bodde jag och Sambon i olika länder. Då pratade vi bara med varandra på hemtelefonen och oftast en gång om dagen.
Det mönstret höll vi fast vid även efter att vi flyttat ihop. Sa hejdå på morgonen, vi ses ikväll och så ringde man om man skulle bli sen typ. Inte annars.

Men sedan Lilla H kom har det ändrats även om vi numera inte pratar så speciellt mycket om honom.
Hur gör ni?

4 kommentarer:

sonja sa...

Pratar jätteofta. Finns väl i princip inte en minut under dagen när jag inte vet vad han gör. Inte för att jag är sjukligt intresserad utan för att man babblar på.

Anonym sa...

Vi pratar gissningsvis 5-6 gånger om dan och msn:ar däremellan. Middagsmaten, störda saker folk sagt och gjort, mitt hår. Det finns alltid något att säga.

En Lisa... sa...

Då ligger vi alltså under medel Sambon och jag. Ah well.

Tudorienne sa...

5-6 gånger per dag plus sms för oss också.