söndag, mars 01, 2009

Vi är trötta. In i själen trötta

Igår tog Lilla H och jag bussen in till stan där själva resan var en vitamininjektion i sig. Lilla H älskar att åka buss, tåg och spårvagn så det gjorde vi.

Vi lekte på en lekplats i Haga med vår vän Malin och sedan fikade vi på ett av stans bästa fik, Con Leche på Plantagegatan. De har så gott bröd och billigt är det också! Lilla H och jag delade på en fralla med cheddarost, Malin tog en med olivcreme.

En annan vän till oss var där med sin lilla Olle. Vad är oddsen? Jo, ganska låga. Göteborg är en liten, men mycket trevlig stad.

Inatt fick Lilla H sjukan. Sambon fick flytta ut och den lilla kaminen bereddes plats bredvid mig. Han har vaknat en gång i timman med krav på vatten, på att få sin näsa torkad eller bara allmänt småprat om bussar, snö och is. Det är sånt som rör sig i hans fina hjärna.

Idag skulle jag behöva klappar, kramar, god middag och ett spabesök allra minst. I stället har jag två sjuklingar, ett hus som skriker efter att städas och människor som går fucking stavgång utanför fönstret.

Mulet är det också.

2 kommentarer:

Ke.Li sa...

Jag beskär äppleträd. Vi har 10. Efter en timme har jag gjort ett ½ träd färdigt. Då fick jag avbryta för jag frös så tusen om ändalyckten och om fingrarna. Bara 9½ kvar.

Anonym sa...

Så trist. Fast nu kan det väl bara bli bättre...i morgon är det ju måndag också som grädde på moset! Nä, här är det också skraltigt, den ena efter den andra trillar dit. Nu får det vara slut!