torsdag, mars 26, 2009

Kräkrädd

Lite i förbifarten säger Sambon att det bara var fem barn på dagis när han hämtade idag.

- They said it's that stomach bug, kräk thing. Lots of children have it.

Jag känner hur jag blir alldeles kall. Minns ni förra gången vi var kräksjuka? Det var en intressant, smått Norénsk upplevelse och jag ska be om att få annonsera en sak: Vi vill inte ha någon sjuka här, nej tack. Jag tror vi står över. Inte NU när vi äntligen är friska och glada igen. Inte NU när jag ska operera mig om en vecka. Vill inte skjuta på den operationen en gång till. Inte NU när det ska vara vår, inte vinterkräksjuka.

2 kommentarer:

Mitt bildrum sa...

Dags att äta svartpeppar-korn? Har aldrig provat själv men vad säger man: Tro försätter berg. Knaper knaper...

Anonym sa...

Vitpeppar! Och handtvätt + sprit. Utvärtes då. Har även hört om de som spritar näsans flimmerhår med hjälp av topz.