torsdag, mars 12, 2009

Kundvagn, kundvagn på väggen där

Sonja är liksom jag sjukt nyfiken på vad folk har i sina kundvagnar. Jag försöker alltid luska ut folks civilstånd med hjälp av korgarna/vagnarna på Willys. Oftast väldigt lätt.

Vi (oftast Sambon) storhandlar var fjortonde dag och köper:
  • mellanmjölk och standardfilmjölk
  • skinka och kalkon
  • leverpastej (till Lilla H)
  • pasta
  • havregryn
  • frukt (mest små äpplen och bananer)
  • avokado
  • pasta
  • nötfärs
  • kyckling (klubbor eller filéer)
  • bröd (Lingongrova och vitt formbröd, jag är ju sambo med en engelsman...)
  • Bregott normalsaltat
  • Brunneby flädersaft (Sambon igen)
  • frysta ärter och broccoli
  • blöjor

Men nästan aldrig:

  • sånt där plock från delikatessvagnen (känns som om de varit där för alltid)
  • söta flingor
  • färdiga påsar med godis
  • leksaker
  • krukväxter
  • färsk fisk (det har de i och för sig inte på Willys men vi köper det nästan aldrig någonstans, möjligen räkor)
  • inälvsmat
  • potatis i påse
  • fullkornspasta

Känn dig utmanad!

6 kommentarer:

Marie sa...

Jag skulle nog våga påstå att kundvagnsinnehållet inte behöver ha med civilståndet att göra. Det är det som är lite äckligt med folks matvanor - att de är så svåra att förändra och att de kan se ut precis hur som helst oavsett vem man är.

På mitt jobb, en skola, har alla minst 4,5 års högskoleutbildning. En del köper färdigmat varje dag och festar till det med wienerbröd medan andra aldrig tar ett vitt bröd i sin mun eller lever efter GI-metoden i dess fulla skrud. Faktiskt oavsett kön, civilstånd eller utbildning.

Stark och fri sa...

Kul att läsa! Jag tror att det är svårt att se om någon är singel eller stadgad genom att titta i en kundvagn. Då kan man nog lättare se om man har barn eller ej.
- Och hur hinner du kolla i andras kundvagnar???! *imponerad*

Jag känner mig utmanad, svarar till helgen!

Anonym sa...

Hm, intressant. Kom ihåg ett reportage på tv om ensamstående människor som köpte storpack för att de inte ville visa upp att de bara handlade mat för en. Folk kanske kollar in andras kundvagnar mer än man tror.

Ha det bra!

Ninne sa...

Just civilstånd är svårt tycker jag men jag glor försiktigt för att luska om livsstil. Speciellt de före en i kön när man väntar vid kassan. Och varje vecka känner jag mig VÄLDIGT uttittad själv!!!

Jag köper jäst varje vecka men måste nästan alltid slänga den... Vidare är det helt sjukt hur mycket kaviar och ketchup som går åt hemma. Men nästan inget kaffe. Mycket frukt också och mat i allmänhet men så äter jag som en häst också!

Anonym sa...

Jag har köpt leksaker på vår storhandlingsaffär flera gånger. Är så lättfångad som förälder :-)

Jag blir alltid lite ledsen när jag ser en person (oftast äldre man) som så uppenbart är ensam = två folköl, en snabbmatsportion, en bulle osv. Det händer faktiskt titt som tätt att jag tycker mig kunna utläsa "ensamhet" från matkorgarna. Hoppas alltid att jag har fel...

Anonym sa...

Appropå det ädr med att läsa folks civilständ genom att titta i deras kundvagnar, jag gör det jämt. Farbröder som köper en formfranska och en förpackning makrill, så tänker jag att det är ensamma stackare... fast jag försöker tänka att dom nog har valt det, annars blir det för sorgligt...

En gång när jag säg på Oprah handlade det om tjockisar i USA, då var det en tjej i 25 års åldern som var mycket volymiös (som vi säger inom sjukvården), när hon handlade på Mc Donalds (vilket hon så klart gjorde dagligen) så köpte hon alltid 3,4 drickor så att dom som packade orden inte skulle tro att hon skulle äta allt själv, om jag tänker på det så börjar jag grina. Därför klarar jag inte riktigt av att för mycket analysera folks kundvagnar...
Okej, det hade inte så mycket med ditt inlagg att göra, men jag kom att tänka på det.

/Hanna, smygläsare