tisdag, mars 10, 2009

Linda & jag

Jag vet inte varför det är kittlande att läsa om Linda Skugges skilsmässa, men det är det. I flera veckor har jag väntat på att få läsa om det efter det att Sonja fått nys om separationen och bloggade om det.

Kanske är det för att man vuxit upp med Linda? Hennes spalt i Expressen Fredag var det roligaste man kunde läsa under de där åren på gymnasiet och strax efter. Sedan var hon ihop med en bekant ett tag och det kändes ju spännande, som att man själv kom lite närmre denna galna flicka.

Efter gymnasiet flyttade jag till England några år och tyckte att Stockholmsbanden som Linda hypade var sådär halvcoola jämfört med allt som hände på de brittiska öarna. Strax efter att jag träffade Sambon gjorde hon dock honom till Veckans Babe i Expressen, det tyckte jag var mycket tufft, vill jag minnas.

Sedan dess har vi haft ett sporadiskt förhållande, Linda och jag. Läste den där boken om hångel för några år sedan, den var kul. Men hennes blogg, nä, den blir jag bara trött på. Massa Youtube-klipp på låtar från tiden då hon var ung och fri och alldeles för korta inlägg för att jag ska tillfredsställas.

Men skilsmässan, ja, den intresserar mig tragiskt nog. Särskilt nedanstående citat får håret på mina armar att krullas. Tänk att känna sig så tvingad att upprätthålla en fasad att man skriver så i ett debattinlägg. De gjorde alltså slut i vintras och redan nu skriver hon hyllningar till hans nya!? Här ligger en hund begraven...

Och jag gillar verkligen hans nya, Maria, hon är skitsnygg och superbegåvad. Jag såg en fantastisk konsert med Sahara Hotnights senast på Where the action is.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mmh, usch ja den sved att läsa. Allt för att inte låta bitter och försmådd liksom. Och Acne 25 så att alla fattar att man inte är någon sorglig ensam lönnis. Brett smajl på alla bilder.

Känner igen mig nåt enormt från separationen från Imogens pappa och lite av svedan lär ju komma från min undran om jag var lika genomskinlig jag.

Hoppas hon tillåter sig att ynka och slicka såren privat.

En Lisa... sa...

Blev riktigt sugen på Acne-jeansen faktiskt. Kan ske man kan köpa även om man fortfarande lever i tvåsamhet?

De gjorde slut i vintras... Hallå, det är väl fortfarande vinter?

sonja sa...

Ja det där är så sorgligt...med den nya flamman. Linda som alltid skäller ut folk när de skaffar nya och visar sig i offentligheten. Men vad gör man när man har stora ungar som kan läsa tidningen själv? Försäkrar de om att mamma mår bra antar jag.

En Lisa... sa...

Sonja: Ja, man minns ju rubriken. "Kristian, gå hem till din fina fru." om Luuk när han träffat Carina.