onsdag, mars 04, 2009

Noterat: Grönt guld

Jag älskar ju avokado, det vet mina trogna läsare. Lilla H däremot, som ett tag gick om mig i avokadoälskandet, har övergett den gröna godsaken till förmån för "flesk" (corn flakes) och "fingers" (fiskpinnar). Tillfälligt får vi hoppas.

Hursomhaver är det härligt att höra att man som avokadoälskare numer är trendig. Det förvånar mig dock att inte DN, som det riksorgan tidningen ändå är, tar sin uppgift på allvar och informerar om hur man snabbast får omogna avokado att mogna. Hmpf!

Man lägger dem helt enkelt i en papperspåse tillsammans med en banan eller två. Har du ett litet varmare ställe, typ i tvättstugan, går det ännu snabbare. Smaklig spis!

1 kommentar:

Stark och fri sa...

Åh men, då är jag ju också trendig. Avokado är min gravidcraving. Jippie och tack för tipset!