onsdag, mars 18, 2009

A different outlook on life


I sin kommentar till mitt förra inlägg skriver Tudorienne att hon fortfarande använder Filofax. Själv har jag aldrig ägt en Filofax (bara sneglat lite avundsjuk på alla som har klassiska i skinn med rätt tillbehör).


I många herrans år var i stället den stadiga julklappen till mig en sån här. I den fick man plats med allt på en och samma sida/dag. Ett recept, en egenhändigt ritad vägbeskrivning, en lektionsplanering... Den sista jag har är från 2006 och i slutet av det året föddes Lilla H. Efter det har jag inte köpt någon ny. Under mammaledigheten började vi i stället med väggkalender (nu var vi ju en familj!)

Måndagar: Babyrytmik kl 10

Tisdagar: Fika med mammagruppen

Onsdag: Storhandla osv.


Sedan började jag mitt nuvarande jobb och upptäckte kalenderfunktionen i Outlook. Praise the Lord! Där lägger jag in både jobbmöten och en del privata åtaganden snabbt och lätt. Kalenderfunktionen har såklart massa jobbfördelar som att man kan se när andra har möten men rent privat gillar jag den därför att:
  • Man kan flytta sina poster utan att sudda eller stryka över

  • Man kan kolla sin kalender och lägga in poster på mobilen

  • Mobilen påminner en stund innan så man inte glömmer bort. Hurra!

Inga kommentarer: